Televize přijede i na Čarodějnice a Beltaine
Upalování čarodějnic se blíží a s tím i noc plná magie a kouzel v duchu keltského svátku Beltaine. Harfa se již ladí, aby předla do noci až vše utichne. Předtím však vysoká hranice bude čekat v duchu inkvizičních procesů na svou další oběť.
Jak vše bude a jak vše dopadne neví opravdu nikdo, protože celá akce
podobně jako vloni se bude odvíjet opět velmi spontáně a intuitivně.
Koneckonců kdo má herecké nadání ať se přidá do družiny či procesí a
ochutná napětí, jež není hrané a na jehož konci bude pravděpodobně
opět inkviziční soud. Poté až jazyky ohně uhasí svou žízeň v obci,
bude celou noc komorně i zhlasita znít melodie našich dávných ještě
starších předků, Keltů. Oheň se smíří s vodou a Svatá řeka přijme
naše přání a sny. A vše přijede pozorovat svým bedlivým okem televize,
a tak neváhej a přidej se, třeba i Tobě se splní přání.
„.....1.květen – 1. Duiru (podle druidského stromového kalendáře) ,
je nejdůležitějším dnem keltského roku. Zahajuje světlou část roku,
čas vlády lidí, na rozdíl od tmavé poloviny, kdy vládnou skřítci a
záhrobní bytost.
Tento svátek nese jméno boha ohně Beliho, jako symbol očistné síly tohoto
živlu. Však také byl v jednom z vesnických domů rozdělán svatý oheň,
a to devíti muži a z devíti druhů dřeva. Tímto ohněm byly pak zažehnuty
dvě posvátné hranice, mezi nimiž musel projít každý člověk i každé
domácí zvíře, aby se očistili od neduhů a neštěstí zimní části roku.
Poleny z těchto hranic se pak zapalují ohně v každé z domácností,
v čistém a chladném ohništi, zbaveném všech zbytků po zimním topení.
Beltaine je také svátkem vítání slunce. Proto se lidé o půlnočním
čase vydávali do lesů sbírat větve a kvítí, aby to první, co slunce při
zítřejším východu spatří, byla výzdoba na jeho počest. Tento svátek je
také nejpříhodnějším obdobím pro vyrovnání s bohy a nadpřirozenem, je
časem obětí strážným duchům stád, a také lišce, orlovi a vráně, aby
neškodili domácím zvířatům.Dívky vstávají za svítání s větévkou
jeřábu ve vlasech a a umyjí si obličej ranní rosou z poupat hlohu,
prosíce přitom bohy o dar krásy. Lidé putují k stojícím kamenům.
Prosí o bohatou úrodu tak, že se jim klaní a objímají je, nebo je naopak
tlučou lískovkami, přejí-li si déšť.
Rodiny se procházejí po poli a rozhazují kolem sebe kusy koláčů, které
pak zahrabávají do půdy, aby se dařilo obilí.....“